Maty wibroizolacyjne
Wibroizolacyjne maty podtorowe CHMIEX WGR wykonane są ze specjalnie dobranego granulatu gumowego połączonego klejem poliuretanowym.

Maty CHEMIX WGR stosuje się w bezpodsypkowej konstrukcji nawierzchni torowej, w celu:
- redukcji hałasu i drgań wywołanych przez poruszające się pojazdy szynowe
- zwiększenia elastyczności warstwy tłucznia, a tym samym zredukowania oddziaływania taboru na podsypkę i polepszenia dynamiki pionowej toru
- ochrony podsypki i redukcji kosztów utrzymania torów
- zabezpieczenia przed prądami błądzącymi

Typy mat CHEMIX WGR:
- WGR20 o grubości 15mm
- WGR20 o grubości 20mm
- WGR25 o grubości 25mm
- WGR30 o grubości 30mm
Zakres stosowania:
Instytut Badawczy Dróg i Mostów stwierdza przydatność wyrobu budowlanego o nazwie Maty wibroakustyczne, elastomerowe do nawierzchni torowych do stosowania w inżynierii komunikacyjnej zgodnie z jego przenaczeniem w zakresie:- dróg publicznych
- dróg wewnętrznych
- drogowych obiektów inżynierskich
- obiektów budowlanych kolei miejskiej "metra"
Właściwości mat wibroizolacyjnych WGR:
Sztywność statyczna:
WGR15
WGR20
WGR25
WGR30
WGR15
WGR20
WGR25
WGR30
0,10 +/-0,01 N/mm3
0,06 +/-0,01 N/mm3
0,035 +/-0,01 N/mm3
0,025 +/-0,01 N/mm3
Sztywność dynamiczna:
WGR15
WGR20
WGR25
WGR30
WGR15
WGR20
WGR25
WGR30
0,20 +/-0,15 N/mm3
0,10 +/-0,15 N/mm3
0,06 +/-0,15 N/mm3
0,05 +/-0,15 N/mm3
Współczynnik przesztywnienia dyn.:
≤ 2,2
Wytrzymałość na rozciąganie:
≥ 1,0 MPa
Wydłużenie przy zerwaniu:
≥ 80%
Rezystywność skrośna:
≥ 10^7 Ω * m;
Wybrane realizacje:
Bytom
Olsztyn
Zabrze
Wrocław
Świnoujście
LK7 Nałęczów-Lublin
E59 Choszczno-Stargard
Wrocław
Toruń
Czeladź
Wrocław
Toruń
Gdańsk
Bydgoszcz
Bydgoszcz
Bydgoszcz
Toruń
Kraków
Toruń
Toruń
Bytom
Bydgoszcz
Wrocław
Łódź
Łódź
Łódź
Łódź
Wrocław
Łódź
Wrocław
Wrocław
Bydgoszcz
Wrocław